Pages

Sunday 19 June 2011

Skim Cepat Kaya???

Assalamualaikum

Terima kasih kerana masih setia membaca blog SeriGold ni...kekekeke... Hasil daripada panggilan yang bertubi-tubi,saya himpunkan  pertanyaan yang kerap orang bertanya dan kurang paham...xpe....saya cube explain secara ringkas...Jom kita TEROKA apa yng diaorang tanya....

“ En. Jamil,Public Gold ni SKIM cepat kaya ke???”

“Jamil, P.G ni M.LM ke???”




Menjawab soalan
Public Fine Gold International Sdn Bhd sememangnya telah dikenali ramai dah telah banyak media cetak memaparkan artikel mengenai emas keluaran Public Gold ni.
 Ada yang cakap ni SKIM pelaburan emas la..ade yang cakap Multi Level Marketing la..haa..biasa la tu..sebab apa?????sebab ramai diantara kita mengambil sikap berhati2..bagus-bagus...itukan sikap yang positif..jadi saya sokong sikap anda tuuuu..
SKIM PELABURAN EMAS
Untuk makluman semua, Public Gold tidak menjalankan SKIM pelaburan emas.Secara ringkasnya, skim ni biasanya akan menawarkan;
  1. jualan emas lebih mahal dari harga pasaran( tak ikut harga pasaran)
  2. dividen setiap bulan
  3. beli emas tak dapat emas.cuma dapat duit bulan-bulan..
ha..kalau ade ciri2 macam ni jangan la cari pasal nak melibatkan diri...berfikir sebelum bertindak 
Ilmu kena cukup dulu sebelum bertindak, jadi kalau nak tau apa2 bleh contact saya jika ada pertanyaan..saya sedia membantu anda....


Multi Level Marketing (MLM)
Yang ni pon menjadi topik hangat bila orang kol saya.. Sebenarnya, Public Gold (PG) ni hanya single level..Jom kita TERoKA apa yng diorang tanya dan bagitau.....

“Saya x nak join la P.G ni sbb sy xpandai cari orang"

"Saya dah fobia ngn M.L.M ni...dah bnyk saya habis duit”

Pembetulan dari ayat kat atas ialah, perkataan JOIN tu..sebenarnya, PG mengamalkan konsep jual beli emas sahaja. Jadi customer x perlu join..hanya perlu beli atau jual balik emas tersebut saje..Saya ringkaskan dibawah...
Customer
  • Hanya beli emas dari Agen/direct Office PG
  • Tak semestinya lepas beli, wajib jadi agen!
  • Beli emas hanya untuk simpanan/koleksi sendiri/pelaburan jangka panjang
  • tiada kaitan dengan recruit orang/ cari orang jadi agen bawah kita…tidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkk~~~~ :)
Agen
  • Single Level bukan Multi Level Marketing
  • Orang atasnya akan guide orang bawahnya
  • x semestinya kena cari agen dibawahnya
  • x semestinya kena capai target bulan2/tahunan
  • tiada yuran keahlian
  • tak semestinya kena aktif

JIKA ANDA TERCARI-CARI PERNIAGAAN ATAU PELABURAN YANG MENJAMIN KEHIDUPAN ANDA,PILIH LA PUBLIC GOLD BUKAN SKIM CEPAT KAYA DAN M.L.M...saya beri jaminan, pelaburan emas adalah yang terbaik.... 

Harap,anda berpuas hati dengan jawapan dan penjelasan saya...cukup setakat sini dulu...saya akan selalu update blog ini..jadi rajin-rajinlah jenguk blog saya ni...hehehe..kalau ada ape-ape pertanyaan,boleh kol saya atau email saya..


sekian dulu, Assalamualaikum…

No comments:

Post a Comment