Pages

Sunday 7 August 2011

SILVER lebih untung???? macam xcaya ja....



Mungkin ramai tidak menyedari potensi perak ( SILVER) kerana murah dan dianggap tidak bernilai seperti emas. Tetapi bagi mereka yang sudah mengkaji dari awal potensi perak (SILVER), sudah tentu perak (SILVER) menjadi pilihan mereka. Kalau saya bagitau kat sini kenaikan harga perak mengatasi emas dan ASB, korang percaya???? Jom kita TEROKAAAA...


KEBAIKAN SILVER




*Kenaikan harga perak pada tahun 2010 ialah 70.68%, saya juga tidak percaya dengan kenaikan ini, tetapi selepas membuat sedikit kajian dan analisa, memang ternyata kenaikan harga perak mencapai 70% pada akhir tahun 2010.anda boleh rujuk di (http://www.silverprice.org/

*Bila kenaikan tinggi secara xlangsung duit kita cepat berkembang...saya bagi contoh...ASB 10%,EMAS30%,SILVER 70%..


SITUASI ANDA


Jika anda ada duit sebanyak 50 ribu...adakah anda nk simpan duit itu di dalam bank/ASB atau TUKARkan duit 50 ribu itu kepada bentuk EMAS ataupun dlm bentuk SILVER....JOM kita TEROKAAAAAAA yang mana untung...


Katakanlah ASB/bank lain kenaikan sebanyak 8-10%


50ribu x (10% x 10tahun) = 50,000 x100%

                                        = modal iaitu 50,000 +(50,000) 
                                        =RM100,000


Katakanlah emas pula kenaikan sebanyak 25-40%

50ribu x (30% x 10tahun) = 50,000x300%
                                         = modal iaitu 50,000 + (150,000)
                                         =RM200,000  
 
 Katakanlah SILVER pula kenaikan sebanyak 70%
 
50ribu x (70% x 10tahun) = 50,000x700%
                                         = modal iaitu 50,000 + (350,000)
                                         =RM400,000  
Jadi, yang mana satu pilihan anda??? 100k ke, 200k ke atau 400k ??? tepuk dada,tanya selera...
 
Ramai yang kompius sbb cakap Silver ni ada harga ke tak???kat mana nak jual??
 
*bila beli silver,maka jual lah di PUBLIC GOLD atau dealer2 yang jual dekat anda...Kalau diorang xnak,jual kat saya...saya nak sbb saya tau nilai SILVER dalam jangka masa panjang....



KELEMAHAN SILVER

*Tidak boleh pajak/gadai..hanya boleh jual di P.G atau DEALER P.G
*Reka bentuk KURANG menarik berbanding EMAS...tp jgn lupa,pandanglah kepada nilai SILVER......

Ok semua???? FAHAM TAK??? .

Dalam dunia pelaburan berbentuk EMAS dan SILVER, anda perlukan 80% EMAS, 20% SILVER..kenapa saya cakap macam tu??? Saya bagi satu TEKNIK kepada anda...
 
*EMAS turun harga,jual SILVER sikit utk beli EMAS.....
*SILVER turun harga,jual EMAS sikit untuk beli SILVER.... 
 
TETAPI......

Jika anda hanya ada 80% EMAS dan 20% SILVER pon sudah memadai jika anda tidak guna TEKNIK yang saya beri sebab jika harga EMAS naik,kita UNTUNG,dan jika SILVER naik pun kita UNTUNG...Jadi benda tu SEIMBANG.....


Contoh SILVER keluaran PUBLIC GOLD
 
 untuk maklumat lanjut,layari www.publicgold.com
 
 
Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, boleh call saya ..jangan malu-malu untuk berkongsi ilmu dengan saya..

No comments:

Post a Comment