Pages

Sunday 7 August 2011

Beli barang kemas tapi tiada upah tukang??? woooww untungnya..





Assalamualaikum semua,
Sebenarnya masih ramai diantara kita yang masih belum tahu, selain jongkong emas dan syiling dinar, Public Gold ni sebenarnya ade juga jual barang kemas. Mungkin untuk anda yang baru pertama kali mengenali Public Gold ni, yang mungkin hanya mengenali 2 website sahaja iaitu www.publicgold.com.my takpun www.publicdinar.com, anda sebenarnya boleh juga menjelajah/melayari ke laman web www.publicjewellery.com.my
Website tersebut adalah khas untuk barang kemas sahaja. Banyak juga contoh barang kemas yang ade dalam web tu. mungkin anda semua boleh.

Apa kelebihan barang kemas keluaran public jewellery di public gold berbanding barang kemas di kedai2 emas yang lain????????? Jommm kita teroka....


KELEBIHAN BELI EMAS DENGAN PUBLIC GOLD
1.HARGA EMAS SEMASA MURAH
Harga emas murah berbanding harga pasaran kedai lain.Kenapa kita perlu bayar lebih sedangkan Emas sama,bezanya hanya keluaran...so kalau nk untung,beli la keluaran Public Gold...


SEBAGAI CONTOH 

HARGA EMAS SEMASA dikedai-kedai emas bagi 916 sekarang adalah RM167/gram
 BOLEH RUJUK DI www.fgjam.org.my


                           TETAPI............


HARGA EMAS SEMASA di Public Gold sekarang adalah RM160.46/gram
  BOLEH RUJUK DI www.publicjewellery.com.my

2.TIADA UPAH TUKANG (LABOUR CHARGE) 
Bila kita beli emas kat kedai emas,selalunya ada UPAH TUKANG yang dikenakan..Sebagai contoh kita beli seutas rantai leher (Necklace).

SEBAGAI CONTOH
SITUASI PERTAMA
Suraya membeli seutas rantai yang beratnya 15GRAM dikedai EMAS ALI BABA...

Harga rantai = RM 167 (harga ikut harga standard pasaran) x 15gram 
                   = RM 2505

Upah tukang = RM 300 (saya anggarkan sahaja)

Jumlah yang perlu dibayar = RM2505+300
                                        = RM2805

SITUASI KEDUA
Suraya membeli seutas rantai yang beratnya 15GRAM keluaran PUBLIC GOLD menerusi DEALER yang bernama JAMIL MOHAMAD (A6846)

Harga Rantai = RM160.46 (mengikut harga semasa public gold pada masa itu) x 15gram
                    = RM 2406.90

Upah tukang = TIADA  waaaaaaaaaaa besnyaaaaaaaa

Jumlah yang perlu dibayar = RM2406.90 + 0
                                        = RM2406.90




Jadi yang mana satu pilihan anda?????  
Nak bayar RM2805 atau RM2406.90 ????
tepuk dada,tanya selera....





Bagaimana cara hendak beli barang kemas keluaran Public Jewellery??????...

Contoh keluaran Public Jewellery

1.Layari web www.publicjewellery.com.my 
2.lihat yang mana satu menjadi pilihan...sbg contoh jika anda nak beli rantai leher (Necklace) seperti di bawah,anda catat no kod sbg contoh PJN002001-50 (RUJUK GAMBAR DIBAWAH)
3.Hubungi JAMIL MOHAMAD di 012-4588405/012-5302621 untuk "LOCK/KUNCI" harga pada waktu itu dan saya akan oderkan/tempah utk anda..
4.Langkah seterusnya akan diberitahu semasa anda membuat tempahan...:)  
  
Ok, mudah saja kan????.kalau anda dapat lihat di web tersebut, terdapat harga untuk kita beli dan juga harga emas untuk kita jual balik.



Untuk makluman, harga emas ini adalah mengikut harga emas pasaran antarabangsa. Harga ini juga akan berubah-ubah untuk setiap 20minit.
Jadi, bagi yang perempuan tu, kadang2 ada gak yang minat nak jadi dealer..tapi ramai yang taktau, nak jadi dealer tak semestinya kena beli emas jongkong atau emas dinar saja, tapi nak beli emas barang kemas pon boleh juga janji cukup RM20,000.00

                            TETAPI ....
kini, Public Jewellery tengah buat promosi yang sangat hebat!! Jom kita tengok apa promosi yang dia buat.


Maksudnya di sini, nak jadi dealer, hanya perlu beli emas bernilai RM15,000.00 tapi dengan syarat kena semuanya barang kemas.
Ha…ini la 1 peluang, sebab mungkin ada di antara kita yang hanya ada RM15k saja….so ini la peluang terbaik untuk anda memulakan bisnes emas..Cuba fikir secara logik, nak jadi tokey emas tapi modal hanya sekecil RM15 ribu??
Dengan hanya RM15ribu dah boleh digelar tokey emas?? haa..ini la kelebihannya..Agak2 kalau kita bukak kedai sendiri, barang kemas RM15k ade brape banyak ye? Ade 100 dulang emas? atau 50 dulang? takpun hanya 1 dulang je? :)
Ok la..kepada mereka yang nak tau lebih lanjut pasal ni bleh tanye kat ruangan komen tak pon bleh email atau call sy terus.
Sekian, Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment